Salut !
Acest site va fi inlocuit de noua versiune,
www.achimoto.ro

Unde veti gasi mult mai rapid si usor reperul dorit pentru motocicleta ,
din cele peste 45.000 de repere de pe site si peste 1 milion de repere la ofertare .

Ati gasit oferta mai buna pe alt site ? Aratati-ne unde si va facem o noua oferta !

>>> MERGI PE NOUL SITE <<<
Cautare rapida

Cautare avansata

Catalog produse
Oferta speciala
Cizme enduro - cross / AXO / Drone

Garantie: 24 luni

 

Pret cu TVA: 600.00 Lei

Pret cu TVA: 499.00 Lei

Informatii
Opiniile vizitatorilor
Detalii de contact
Cum cumpar?
INFORMATII MOTO UTILE
Alegerea si intretinerea LANTULUI
Tabel
 
   
   
   
   
   
   
   
   
   
  
   
   
   

My Great Web page
 





 


De ce ar trebui sa-ti pese de lantul motocicletei?

Intretinerea lantului, alaturi de schimburile de ulei si de intretinerea cauciucurilor este o parte foarte importanta din siguranta conducerii motocicletei. Lanturile sunt responsabile de transferului puterii de la motor la roata spate, iar fara o inspectie si intretinere adecvata, poate ceda si devenii chiar un proiectil.

Acest tutorial cuprinde cele trei aspecte esentiale ale intretinerii lantului: inspectia, curatarea si reglarea.
Cat de des ar trebuii lanturile sa fie inspectate si reglate?
Depinzand de cat de agresiv mergi, lanturile ar trebui inspectate odata la 600-900 km, sau de doua ori pe luna sau dupa 2-3 drumuri facute pe timp de ploaie.
Ce lucruri ar trebui sa am la indemana pentru intretinerea lantului?
Tine aproape de tine urmatoarele lucruri:

    ►Chei de diverse marimi
    ►O periuta de dinti veche
    ►Un agent de curatare potrivit pentru tipul de lant
    ►O carpa
    ►Un stand pentru roata spate (optional)
    ►O ruleta pentru masurat (optional)
    

1. Cum inspectez lantul unei motociclete?

Folosind o ruleta ( sau dupa o estimare vizuala, daca este necesar ), prinde lantul de punctul de la mijlocul distantei dintre pinionul din fata si cel din spate, si trage in sus si in jos. Lantul ar trebuii sa poate fi miscat cel mult un 2.5 cm in sus si 2.5 cm in jos. Daca motocicleta este ridicata pe cricul central, tine minte ca bratul oscilant va cobora, lucru care va afecta geometria din spate si tensiunea lantului.

Din cauza ca lanturile motocicletelor se pot slabi in unele locuri, este important sa misti motocicleta in fata ( sau roteste roata spate daca este ridicata pe cricul central sau pe stand ) si verifica toate sectiunile lantului. Daca se misca mai mult de 2.5 cm, va trebui sa-l strangi, iar daca este prea strans, sa-l slabesti. Daca unele legaturi ale lantului sunt stranse iar altele slabite, lantul ar trebui sa fie schimbat.




2. Verifica pinioanele

Dintii pinioanelor din fata si spate sunt buni indicatori daca lantul a fost prost ajustat. inspecteaza dintii si fi sigur ca se imbina bine cu lantul. Daca laturile dintilor sunt foarte uzate, cel mai probabil este ca nu s-a imbinat bine cu lantul ( care probabil si el prezinta o uzura corespunzatoare ). Uzura dintilor in forma valurita este o alta irregularitate care sugereaza schimbarea pinioanelor.


3. Curata lantul motocicletei

Chiar daca lantul necesita sau nu ajustare, trebuie sa-l ti curat si bine uns. Lanturile mai noi sunt de tip "o-ring" care folosesc unele componente din cauciuc, si sunt sensibile la unii solventi. Fii sigur ca folosesti un agent de curatare potrivit pentru tipul tau de lant.


4. Sterge unsoarea invechita sau murdara de pe lant


Acum, va trebuii sa stergi unsoarea de pe lant cu o carpa. Fii atent sa ajungi la toti dintii pinioanelor si imbinatiile lantului prin rotirea rotii spate ( sau miscarea intregii motociclete daca nu este pusa pe un stand.)



5. Ungerea lantului

In timp ce rotesti roata ( poti sa o faci si cu motocicleta pornita, in viteza 1 la relanti, daca roata spate este ridicata pe stand ) , sprayeaza in mod egal unsoare pe lant si pinioane. Sterge unsoarea in exces cu o carpa.



6. Ajusteaza tensiunea lantului daca este necesar

Tensiunea lantului este determinata de distanta dintre pinionul din fata si cel de pe roata, iar majoritatea motocicletelor au semne care ajuta reglarea.
Motocicletele au diverse mecanisme de ajustare, iar in general, axul si roata spate se misca in fata sau in spate pentru a regla tensiunea lantului. Bratele oscilante cu prindere intr-o singura parte de obicei au un reglaj central care seteaza pozitia axului spate. alte designuri mai traditionale folosesc suruburi cu cap hexagonal pentru a misca axul, si altul pentru a bloca si debloca axul.

7. Strange axul spate.

Odata ce ai miscat axul spate, asigura-te ca ambele parti sunt aliniate perfect inainte de strangere, altfel lantul si pinioanele se vor uza prematur. Strange in mod egal suruburile axului si schimba siguranta (stiftul) cu una noua.

 
Sursa : clubmoto.ro

 
Autentificare
Email 
Parola
» Inregistrare cont
» Recuperare parola
Cos cumparaturi
Cosul dumneavoastra de cumparaturi este gol.
Marci produse

free counters

Bancuri Bula - Bancuri Tari - Bancuri Noi


Prima paginaCosul de cumparaturiCreare contContactHarta magazinului

Website detinut de ACHIMOTO S.R.L., CIF:RO24316532, Reg.Com: J20/1259/2008

Magazin online realizat de WEBECOM

Protectia consumatorului:www.anpc.gov.ro

ADUCEM PIESE ORIGINALE PENTRU :