Salut !
Acest site va fi inlocuit de noua versiune,
www.achimoto.ro

Unde veti gasi mult mai rapid si usor reperul dorit pentru motocicleta ,
din cele peste 45.000 de repere de pe site si peste 1 milion de repere la ofertare .

Ati gasit oferta mai buna pe alt site ? Aratati-ne unde si va facem o noua oferta !

>>> MERGI PE NOUL SITE <<<
Cautare rapida

Cautare avansata

Catalog produse

• Antifurt

• Aripa fata / spate

• Capat ghidon

• Far / Lumina / Becuri

• Huse moto

• Handguard - Aparatori maini

• Manuale reparatie

• Mansoane ghidon/incalzite

• Plasa de prindere / Chinga

• Sisteme de comunicatie

• Stop / Becuri

• Stander moto / Elevatoare moto

• Tankpad/protector rezervor

• Top case/side case

• Suporti bagaj - Portbagaj

• Cutii piele - Bagaj

• Tank Bag

• Trusa medicala/vesta reflectorizanta

• Crashbar

• Crash Pads

• Parbriz

• Priza 12v

• Accesorii moto diverse

• Sisteme ancorare - fixare

• Acceleratie : comenzi - manere

• Burdufuri / Neoprene protectie telescop

• Trusa de scule

• Ceas - Termometru - Indicatori

• Scarite / Footrest

• Alarma

• Camera video

• Sisteme ungere - curatare lant

• Scut motor

• Sticker - Autocolant

• Off-Road MX / Plastice

Oferta speciala
Cizme enduro - cross / AXO / Drone

Garantie: 24 luni

 

Pret cu TVA: 600.00 Lei

Pret cu TVA: 499.00 Lei

Informatii
Opiniile vizitatorilor
Detalii de contact
Cum cumpar?
INFORMATII MOTO UTILE
Alegerea si intretinerea LANTULUI
Tabel
 
   
   
   
   
   
   
   
   
   
  
   
   
   

My Great Web page
 





 


Dispozitiv automat de ungere a lantului moto / AutOILER /  Universal

Dispozitiv automat de ungere a lantului moto / AutOILER / Universal

Garantie: 24 luni

 

Disponibil la comanda

 

Pret cu TVA: 350.00 Lei

Pret cu TVA: 327.00 Lei

 

Comanda acest produs

» Trimite pe:
Dispozitiv automat de ungere a lantului moto / AutOILER /  Universal Dispozitiv automat de ungere a lantului moto / AutOILER /  Universal Dispozitiv automat de ungere a lantului moto / AutOILER /  Universal Dispozitiv automat de ungere a lantului moto / AutOILER /  Universal
Comanda instant

Email Telefon

Informatii

PRODUCATOR:
AutOILER - Slovacia



DETALII:

1. Continutul kitului
-conducta combinata plastic (2 mm) +cupru (0.9 mm)
-robinet viscozitate
-conducta cu reductie (8 mm 2 mm)
-controler debit
-conducta rezervor (8 mm)
-surub capac rezervor (8 mm)
-controler electronic cu microprocesor, cu carcasa
-cablaj
-bloc terminal imbinare cabluri
-colier metallic
-colier plastic de strangere pentru montaj
-sigurante rezerva
---------------------------------------------------------------------
2. INSTALAREA

Instalarea mecanica
Un punct forte al sistemul AutOILER consta in faptul, ca se potriveste la toate tipuri de motociclete (de strada si de teren) si la toate tipuri de ATV/QUAD, antrenate cu lant.

 In continuare aveti descrierea detaliata de instalare, ajustare, intretinere si folosire a sistemului AutOILER.
Primul pas este gasirea locului cel mai potrivit pentru controlerul electronic debit. Aceasta unitate este impermeabila , rezistenta la contaminari (praf, noroi, ulei, etc.), deci se poate instala oriunde.
Locul potrivit este sub sezut , in partea  laterala , langa si deasupra la furca din
spate, cat mai aproape de acesta, in zona la piciorul pasagerului, pe
cadrul motocicletei, sau pe un component masiv al acestuia, pe partea
stanga, sau dreapta, unde se gaseste lantul.
De evitat piesele, care se pot misca separat de cadru (furca, arc, amortizor, etc.). Cand este
gasit locul cel mai potrivit, se verifica, daca se poate prinde unitatea astfel incat sageata (care arata calea uleiului dinspre intrare catre iesire) de pe elementul de cupru al controlerul de debit, sa arata din sus in jos.
Acest lucru este foarte important, fiind vorba de un sistem gravitational. Inclinarea maxima a sagetii de la vericala poate sa fie maxim 15-20 grade, inclinare mai mare va impiedica ca aerul sa paraseasca sistemul. Totodata de verifica, ca controlerul de debit,
conductele si cablajul acestuia sa nu stea in cursa/calea furcii, sau altui component al motocicletei (arc, amortizor, etc.), care se afla in miscare in timpul mersului. Trebuie luat in calcul, ca cursa acestora este afectata si de incarcarea motocicletei (o singura persoana, sau 2 persoane+bagaje).

AutOILER = sistem de ungere automata pentru  lanturi moto * atv/quad
Se monteaza pe capatul de intrare al controlerului de debit (cel care e de la sageata in sus) pe conducta rezervor, acesta se fixeaza cu colierul metallic.
 Conducta rezervor inlocuieste rezervorul propriu zis, si contine o cantitate de ulei care ajunge pentru a parcurge cateva sute de kilometri, dupa care trebuie realimentat. Daca aceasta cantitate de ulei se considera prea mica ,  conducta rezervor se poate inlocui cu una mai groasa, indicat la motociclete de teren si ATV/QUAD, unde se foloseste o cantitate de ulei mai mare.
In continuare se cauta o cale de a urca conducta rezervor sub sezut unde este conceput locul conductei rezervor: pornind de sub pilot , catre capatul sezutului, cu conditia, ca conducta sa fie in urcare permanenta (foarte important) pana la capat, ce este esential la curgerea in jos a uleiului si urcarea bulelor de aer (este indicat, ca conducta rezervor sa fie cat mai lunga posibil, in urcare permanenta). Daca sub saua motocicletei nu exista posibilitati pentru a instala conducta rezervor, se cauta alt loc alternativ similar, cu cel recomandat, langa cadru. Este important, ca diametrul conductei rezervor sa nu fie micsorata pe toata lungimea lui, de nici o indoire sau curba, care poate impiedica curgerea libera a uleiului si/sau iesirea bulelor de aer din sistem. Se prinde conducta de rezervor cu colierele plastice, pe toata lungimea , lasand un joc mic la fiecare colier, fara a-l strange. Conducta rezervor daca este prea lung, se taie dupa care se astupa cu surubul capac rezervor de 8 mm. Intre capul surubului si capatul conductei rezervor se lasa un spatiu de 5 mm, ca aerul sa poate patrunde prin filet (adica, daca se strange surubul, sistemul nu va functiona, fiindca aerul nu va poate patrunde in locul uleiului si se va forma vid).
In continuare se monteaza pe capatul de iesire al controlerului de debit conducta cu reductie (se vede care capat al acestuia se potriveste la controler (de 8mm) si care capat trebie sa ajunga la robinetul de viscozitate (2mm)) si se strange cu celalalt colier metallic. Capatul celalat de 2 mm al conductei cu reductie se indreapta catre furca.
Pasul doi: se monteaza controlerul de debit definitiv, la locul deja ales. Mare atentie ca acesta sa fie prins masiv, cu ajutorul colierelor plastice de strangere pentru montaj, in mai multe randuri, din mai multe pozitii, ca acesta sa nu aiba joc, astfel evitand uzurile de suprafata cauzate de eventualele frecari, care pot duce la distrugerea unitatii.
Pasul trei este instalarea conductei combinate (plastic+cupru) pe furca, pe partea lantului, in asa fel ca conducta de plastic sa fie spre motor, iar conducta de cupru spre capat. Prin conducta de cupru va ajunge uleiul pe pinionul de spate, de unde forta centrifugala va duce uleiul pe lant. Este recomandat ca conducta sa fie amplasata pe furca si nu sub, sau lateral, fiindca este locul cel mai bine protejat de eventualele lovituri ce pot fi cauzate de obiecte (pietre, crengi, etc.) sarite sus de pe drum.
Conducta capilara de cupru, are diametrul interior de 0.9 mm, se modeleaza cu mare grija,  a se evita reducerea accidentala al diametrului. Se va pune pe furca, la capat, deasupra axului rotii, astfel incat  pe furca sa ramana o bucata de 5-6 cm (restul va ramane in aer) si se va fixa cu colier de plastic, pe furca, o singura data (ulterior se va fixa mult mai bine, in mai multe randuri). Daca furca este mai groasa, ca un singur colier sa ajunga de jur imprejur  , se pot imbina doua coliere. Mai departe, la capatul furcii, conducta de cupru se indoaie usor, cu mare atentie, paralel cu capatul furcii, perpendicular catre sol.
Pasul patru este instalarea robinetului de viscozitate pe furca. Locul recomandat al acestuia este pe furca in zona de mijloc , intre controlerul electronic debit si pinionul din spate. Se taie conducta deja prinsa pe furca la lungimea dorita+1 cm, cu un cutit ascutit sau cutter normal. Taierea trebuie sa fie perpendiculara cu conducta. Dupa fiecare taiere, se verifica, daca diametrul conductelor este intact, daca este cazul, se remediaza diametrul.
Montarea/imbinarea conductei deja prinsa pe furca cu robinetul de viscozitate este foarte simpla : o lungime de cca 1 cm se introduce - impingand tare in inelul rosu al robinetului, pana cand nu mai intra . In cazul in care din anumit motiv, conducta trebuie scos din robinet, se apasa tare inelul rosu spre robinet (cele doua inele rosii, de pe cele doua capete al robinetului, se apasa unul spre altul) si conducta se scoate usor, fara a forta. Se fixeaza robinetul pe furca cu colier de plastic. In continuare conducta cu reductie de plastic, care vine de la controlerul de debit (2 mm), se va imbina cu celalalt capat al robinetului de viscozitate. Daca e cazul, conducta se taie la lungimea dorita+1 cm.
------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Instalarea electrica
Instalatiile electrice al sistemului AutOILER sunt pregatite pentru montare, surplusul de cabluri NU se taie, in nici un caz, ci se infasoara si se leaga cu colier. Primul pas este gasirea locului potrivit pentru carcasa controlerului electronic cu microprocesor. Este recomandat un loc ferit de umezeala si de socuri mecanice, de preferat langa baterie sau sub saua, unde se
poate prinde cu coliere plastice. Sa nu fie prins prea strans, ca sa fie posibil scoaterea carcasei, de mai multe ori, in scopul ajustarii, procedura fiind descrisa mai jos.

Din carcasa ies 4 fire, una e de masa - (negru, terminal cu inel 6,4 mm), si
una de + (negru cu rosu sau rosu, cu clema de siguranta, terminal cu inel
6,4 mm). Aceste doua fire se leaga la baterie, la curent direct, prin
siguranta de max. 3A. Firul cu clema de siguranta se leaga la borna + a
bateriei. Daca se asigura o masa buna, mai aproape, firul cel negru nu e
necesar de a lega la polul - al bateriei. Aceste doua fire se termina in
terminale cu inel, cu gaura de 6,4 mm. IMPORTANT! Mare atentie la
legare corecta + si - ! Daca se leaga invers, adica gresit, se poate distruge
controlerul electronic cu microprocessor. Al treilea fir de + (negru cu rosu
sau rosu, cu clema de siguranta, fara terminal ) se leaga la + dupa
contact (foarte important, ca sa fie de dupa contact!!!)
, cu ajutorul
blocului terminal , care permite cuplarea acestui fir, fara sa taie firul existent (se introduc in blocul terminal de imbinare cele doua fire ca in imagine (dreapta, jos), dupa ce se strange elementul metalic al blocului cu cleste si se inchide capacul izolant). Este recomandata folosirea firului de + al popei de benzina (daca exista), fiindca la majoritatea motocicletelor acesta functioneaza doar in timp ce si motorul este pornit. Dupa oprirea motorului, se
opreste si alimentarea pompei de benzina, asadar si sistemul AutOILER este deconectat, astfel curgerea uleiului va fi oprit si nu va picura jos ulei de pe pinionul spate, sub motocicleta. Ca alternativa, se poate conecta acest fir si la un + (dupa contact!!!) oriunde (de exemplu lumini de intalnire, pozitie, etc.), care mai rezista la o sarcina in plus de 0.5 A.
 Al patrulea fir este firul + de comanda a controlerului de debit (negru cu rosu sau rosu, terminal plat mama, de 6.3 mm), se
leaga la controlerul de debit, borna +, iar la borna - a acestuia, se asigura o masa - buna, cu ajutorul firului de masa (negru, pe un capat terminal plat mama, de 6.3 mm iar pe celalalt capat terminal cu inel, cu gaura de 8.4 mm). Firele trebuie duse la componentele sistemului,
cu mare atentie, ocolite structurile in miscare si zona tevilor de esapament, ferite de socuri mecanice si de caldura, legate si fxate cu colierele de plastic, unde e necesar, mai des. Surplusul nu se taie, se infasoara si se leaga la un loc potrivit, recomandat in zona bateriei. Mare atentie la posibila frecare a cablajelor, datorate vibratiilor, ce pot deteriora izolatia acestora, ce pot duce la scurt circuit. De a evita acest fenomen, cablajele se string consecvent cu coliere.

----------------------------------------------------------------------------
3. Verificarea instalarii
Dupa punerea contactului , ledul  se aprinde pe controlerul electronic, iar atingand cu mana controlerul de debit, indata ce se aprinde si se stinge ledul de control, se simte/aude deschiderea si inchiderea acestuia. Asadar, controlerul de debit este in stare deschisa (da drumul la ulei) cat timp este aprins ledul controlerului electronic.
------------------------------------------------------------------------------------
4. Punerea in functiune si ajustarea sistemului AutOILER

Ca prim pas se curata lantul cu atentie sporita, de toate impuritatile si ramasite de spray, in ambele parti, recomandat a se folosi : spray curatat lantul , sparay curatat frane , sau motorina si pensula. Motorina nu ataca O sau X ringurile, nu degreseaza agresiv insa dizolva destul de bine depunerile.  Dupa spalare lantul se sterge pana la uscat, cu o carpa moale si uscata.
Daca curatarea a fost facuta bine , lantul devine curat si lucios.
Se umple conducta rezervor cu ulei (se recomanda folosirea unui ulei de mecanica fina, cu viscozitate redusa (fluida) ( Exemplu 10w40 - ulei furca 5w - ulei cutie automata  ) , asa lantul se va autocurata mereu), se pune inapoi surubul capac rezervor si se deschide cu mana, robinetul de siguranta al controlerului de debit (robinetul se gaseste in dreapta sagetii, pe elementul de cupru al controlerul de debit, care arata asa :
fir existent
fir existent
fir de cuplat
Controler electronic
Baterie
+
siguranta
terminal cu inel 6,4 mm terminal cu inel 6,4 mm
+dupa contact
(fir fara terminal)
Controler de debit
terminal plat mama, de 6.3 mm
+
terminal cu inel 8,4 mm din sus in jos).

Important !
Acest robinet are capul surub de 10 mm normal si functiuneaza invers, nu ca un robinet normal, adica: se deschide din stanga, la dreapta (cum merge ceasul) si se inchide invers. La deschiderea robinetului, uleiul incepe sa curga catre robinetul de viscozitate, care initial este setat la mijloc, eliminand bulele de aer din sistem. Uleiul curge gravitational, fara  sa fie alimentat cu curent electric controlerul de debit, pana la inchiderea robinetului.
Curgerea uleiului se poate observa prin conductele transparente. Dupa cateva secunde, uleiul ajunge la capatul traseului si incepe sa picure jos prin conducta de cupru. Se inchide robinetul (sens invers, ca un robinet normal) al controlerului de debit (cu mana, dar se strange bine!), indata ce picurarea uleiului din conducta de cupru se opreste. In cazul in care picurarea nu s-a oprit definitiv, inseamna, ca intra aer in sistem undeva la imbinari, dupa controlerul de debit. Se verifica bine .
Setarea initiala a controlerului electronic, la o tensiune de alimentare medie de 14.3 V, este astfel incat intr-un ciclu de 1 minut controlerul de debit este inchis in medie cca. 57 secunde (led stins) si este deschis in medie cca. 3 secunde (led aprins). Aceste valori pot varia + 15% in functie de variatiile tensiunii de alimentare.
Se recomanda folosirea unei ulei de mecanica fina, cu viscozitate redusa (fluida), asadar este recomandat folosirea setarilor initial al controlerului electronic.
--------------------------------------------------------------------------------
5. Ajustarea sistemului AutOILER


Reglarea robinetului de viscozitate :
Se porneste motorul si se observa, daca ledul controlerului electronic se aprinde si se stinge ciclic, in ciclul de timp precizat mai sus.
Indata ce ledul se aprinde, la capatul conductei de cupru apar picaturi de ulei. Robinetul de viscozitate (care are si o piulita de siguranta, care trebuie slabita inainte de reglare si restrans dupa) se regleaza cu mana sau cu o surubelnita. Robinetul de viscozitate trebuie deschis/inchis in masura, ca intr-un ciclu de 1 minut sa picura in medie de cca. 2 picaturi de ulei, la capatul conductei de cupru. Aceast valoare este ideal pentru motocicletele de starda.
Celor de teren si ATV/QUAD, este recomandat si valori de 4-11 picaturi/ciclu, in functie de conditii de folosire (noroi, praf, ploaie). La aceste tipuri de motociclete, autocuratarea lantului nu este garantata.


-- Reglarea controlerului electronic cu microprocessor
Important! Schimbarea setarilor initiale ale controlerului electronic este indicat doar in cazul in care (din motiv al viscozitatii uleiului folosit) este imposibil reglarea robinetului de viscozitate astfel incat sa fie obtinut rezultatul descris mai sus, adica cca 2 picaturi/ciclu de 1 minut.
Reglajul controlerului electronic se face cu cele doua potentiometre:
-potentiometrul RB-regleaza timpul passiv, adica perioada cu led stins=controler debit inchis-nu curge uleiul (invartind in stanga=perioada mai scurta, invartind in dreapta=perioada mai lunga)
-potentiometrul RB-regleaza timpul activ, adica perioada cu led aprins= controler debit deschis-curge uleiul (invartind in stanga=perioada mai scurta, invartind in dreapta=perioada mai lunga)
Ca un ultim pas se prinde pe furca conducta combinata (plastic+cupru) cu coliere plastice, in jurul imbinarii conductei plastice cu cea de cupru. Se mai fixeaza si conducta de cupru la capatul furcii. Se efectueaza modelarea/indoirea conductei de cupru pe pinionul din spate astfel incat ca capatul acestuia sa atinga partea joasa a perimetrului pinionului, din lateral (cat mai aproape de punctual, unde lantul ajunge pe pinion), la o distanta de cca. 1 cm peste lant.
Conducta trebuie modelata in asa fel, ca o forta mica  dar elastica sa tina apasat permanent capatul conductei pe pinion, din lateral. Aceasta forta nu trebuie sa fie mare, pentru a evita uzura accentuata a conductei ( in cazul in care, din cauza uzurii provocata de frecare, conducta de cupru se consuma incet , se poate prelungi cu o bucata de conducta de plastic de 2 mm, taiata  inainte). Uleiul ajunge pe pinion si din cauza fortei centrifugale , se va aplica uniform pe lant.
--------------------------------------------------------------------------------------------------

6. Verificarea functionalitatii sistemului in timpul mersului+reglaj ulterior

Daca sistemul AutOILER functioneaza normal, conform asteptarilor, din conducta rezervor se consuma o cantitate de ulei, care scade nivelul uleiului in conducta rezervor cca. 3-6 cm/100 km., acest nivel se poate urmari deoarece  conducta rezervor este transparenta .
 In cazul in care, aceasta cantitate de ulei este prea mare pe pinion , se observa urme de ulei pe roata, pe aparatoare , toba de esapament, tablita de inmatriculare sau alte componente ale motocicletei. In acest caz, se strange/inchide robinetul de viscozitate cu 90 de grade. In cazul in care se doreste o cantitate mai mare de ulei pe lant (la motociclete de teren, ATV/QUAD si/sau in conditii de ploaie/noroi) se slabeste/deschide robinetul de viscozitate cu 90 de grade.

Aceste reglaje se repeta , pana la obtinerea rezultatului dorit. Lantul bine lubricat cu ulei este usor uleios si lucios, fapt ce se poate urmari prin consumul de ulei din conducta rezervor.
In final, se prinde conducta pe furca, pe toata suprafata , ca sa fie prins pe furca minim in 5-6 locuri . Ajustarea perfecta a sistemului, presupune urmarire si atentie consecventa, ajustari suplimentare la primele sute de km, dupa care sistemul nu necesita intretinere, in afara de alimentarea cu ulei.
Important: se verifica periodic, ca componentele montate al sistemului, prinse cu coliere de plastic sa nu fie slabite, desprinse, deteriorate, pierdute. Mare atentie, ca un component desprins, poate bloca roata, ceea ce poate duce la provocarea unei accident.
------------------------------------------------------------------------------------
7. Garantia


Sistemul AutOILER are garantie asigurata de 1 an de zile, doar la componentele principale (controler electronic cu microprocesor, controler de debit, robinet viscozitate). Conductele, cablajele, sigurantele si clemele de siguranta, colierele de plastic si metalice nu au garantie, durata de viata al acestora depinde de instalarea si utilizarea corecta, ce nu cade in sarcina producatorului.

IMPORTANT!
Sistemul AutOILER se poate instala si utiliza doar pe propria raspundere al utilizatorului.
In cazul in care sistemul AutOILER se va instala pe o motocicleta aflata in garantie, inainte de instalare, trebuie consultata reprezentanta oficiala, in vederea mentinerii garantiei!

Producatorul nu isi asuma nici un fel de responsabilitate privind orice avarii/accidente produse, in consecinta instalari si utilizarii necoraspunzatoare / gresite - total sau partial al sistemului AutOILER.
Producatorul nu isi asuma nici un fel de responsabilitate de avariile si pagunele produse, in sistemul electric si mecanic al motocicletei, in timpul instalarii si/sau in timpul folosirii sistemului AutOILER, firele de + fiind protejate cu sigurante coraspunzatoare de 1A si de 3A.
Producatorul nu isi asuma nici un fel de responsabilitate privind uzura prematura a lantului, ce provine din folosirea unor uleiuri necorespunzatoare in sistemului AutOILER, sau provenite din neatentia / neglijenta utilizatorului de a verifica consecvent, daca lantul este lubricat in mod corespunzator.


 
Autentificare
Email 
Parola
» Inregistrare cont
» Recuperare parola
Cos cumparaturi
Cosul dumneavoastra de cumparaturi este gol.
Marci produse

free counters

Bancuri Bula - Bancuri Tari - Bancuri Noi


Prima paginaCosul de cumparaturiCreare contContactHarta magazinului

Website detinut de ACHIMOTO S.R.L., CIF:RO24316532, Reg.Com: J20/1259/2008

Magazin online realizat de WEBECOM

Protectia consumatorului:www.anpc.gov.ro

ADUCEM PIESE ORIGINALE PENTRU :